Blog: ‘Trots op de aandacht die we geven’

Een buurtgenoot die blij is dat ze ons niet meer nodig heeft. Een medewerker die aangeeft zo blij te zijn met het slimme horloge en daardoor meer aandacht kan geven aan de cliënt. De mantelzorger die op afstand mee kan kijken bij zijn vader. Medewerkers die blij worden van de snelheid van bestellingen in Duxxie waardoor ze meer tijd voor de cliënt over hebben. Elke dag word ik blij van deze verhalen.

We heten niet voor niets Thuiszorg met Aandacht.

Wij denken slim na over hoe we zoveel mogelijk mensen kunnen helpen. Dit doen we door cliënten zelfredzaam te laten zijn en hiervoor gebruiken we hulpmiddelen zoals aantrek hulpmiddelen en digitale hulpmiddelen. Dit altijd vanuit de visie dat onze missie is mensen zo lang mogelijk thuis te laten wonen.

Innovatie in de zorg lijkt wel het modewoord te zijn. Iedereen gebruikt dit in 1 adem met technologie en grootse plannen. Maar de grootste verbeterslag begint als je buiten de kaders kijkt en kijkt waar het werkelijk om draait. De cliënt centraal stellen in alles wat je doet. Wat dat betreft kunnen we als zorginstelling nog veel leren van andere branches zoals de hospitality branche. Zoals @bashoogland altijd zegt: Aardig zijn kost niets en verras je klant.

Daarom heet ik vanaf deze week ook geen projectleider zorginnovatie meer, maar zorgveranderaar. Want we doen al veel heel goed, maar het kan altijd beter.

Laat je verrassen en ga het vooral DOEN.

Jacqueline van Ginkel